fbpx

Slovníček pojmů

Strategický marketing

Co je to vlastně ta strategie? V širším slova smyslu jde popsat strategii jako plán, který popisuje dlouhodobý směr pro libovolnou činnost, která má za úkol naplnit stanovené cíle.

Strategický marketing spojuje silné stránky firmy se zákazníky, kterým může dodávat určitou hodnotu a být jim prospěšný. U tohoto procesu je důležité znát mikro a makro prostředí firmy a trhy, proto je nutné vycházet ze situační analýzy. Tento nástroj slouží ke správnému výběru cílů a zpracování samotné marketingové strategie, která pomáhá k dosažení těchto cílů.

Strategický marketing úzce souvisí se strategickým řízením. Strategické řízení má vliv na dlouhodobou výkonnost společnosti. V důsledku dynamicky se vyvíjejících trendů musí být vaše firma připravena zachytit nově vznikající příležitosti a eliminovat hrozby. V potaz je potřeba brát také konkurenci a možnou kooperaci s různými subjekty.

Strategicky myslící společnost perspektivně pohlíží na své možnosti, analyzuje prostředí, reaguje pružně na změny a překonává snadně problémy.

Strategický marketing vede k tomu, aby firma poznala potřeby a myšlení zákazníka a porozuměla jeho hodnotám. Toto může být spojováno s hledáním konkurenčních výhod neboli USP (Unique Selling Proposition), které jsou společně s marketingovou situační analýzou stavebním kamenem pro správné nastavení vhodné marketingové strategie.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931