fbpx

Slovníček pojmů

Strategie podle Portera

Členění marketingových strategií podle Michaela Portera se zaměřuje na zachycení konkurenčních výhod, Můžeme se tak setkat s:

Strategie minimálních nákladů

Tuto strategii uplatňují firmy, které mají možnost svou produkci masově rozšířit. Díky tomuto rozšíření mohou ušetřit na nákladech v porovnání s konkurencí. Dále je zde možné snížit ceny, zvýšit produktivitu práce, inovovat a vyvíjet distribuční cesty. Vhodné je strategii minimalizace nákladů aplikovat pokud není možné produkt odlišit a spotřebitelé tento produkt neustále vyhledávají a je žádaný.

Strategie diferenciace produktu

Cílem je odlišit svůj produkt od produktu konkurence. Součástí může být i nabízení doplňkových služeb. Strategii diferenciace produktu využívají firmy, které mají své produkty odlišné od konkurentů a tyto produkty jsou v podstatě nenapodobitelné. Za tyto produkty je však potřeba si připlatit, tudíž je zde vyšší cena. Hrozí, že zákazníci zvolí levnější produkt. Náklady zde nejsou prioritní.

Strategie tržní orientace

Pokud si budete chtít zvolit tuto strategii, je nutné znát trh a potřeby spotřebitelů. Zaměřovat se u strategie tržní orientace budeme na malý segment nebo více menších. V době, kdy dostatečně poznáte svůj cílový segment, budete stát před rozhodnutím, zda zvolit strategii nízkých nákladů, nebo strategii diferenciace produktu.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931