fbpx

Slovníček pojmů

Stanovení vize, mise a marketingových cílů

Před samotnou tvorbou marketingové strategie je potřeba znát svou vizi, misi a mít stanoveny marketingové cíle.

Vize

Vize formuluje představy majitelů společnosti o tom, jak chtějí, aby jejich firma vypadala v budoucnu a jakým směrem směřovala. Vize by měla být flexibilní, dlouhodobá, specifická a měla by být orientovaná na cílový segment. Důležité je, aby byla realistická a odrážela splnitelná tvrzení s ohledem na zdroje a možnosti společnosti. Vize by měla být srozumitelná a motivovat členy společnosti k jejímu naplnění.

Mise

Mise by měla být formulována tak, aby odpovídala na otázku “Co je předmětem našeho podnikání?”, a tím specifikovala důvod existence společnosti v dlouhodobém časovém horizontu.

Co by měla mise obsahovat? Smysl existence, vztah ke konkurentům, chování společnosti, její hodnoty. Mělo by zde být vyjádřeno, že podnik neslouží pouze k výdělečné činnosti, ale má daleko větší poslání. Z mise by měli zákazníci vyčíst, že je právě vaše firma pro ně tím správným výběrem. Formulujte ji tak, aby byla zapamatovatelná, smysluplná a co možná nejkratší a jednoduchá.

Cíle

Cíle by měly vycházet z vize a mise společnosti.

Co je to vlastně ten cíl? Stav, kterého chceme dosáhnout. Marketingové cíle předurčují vaše cílové segmenty, které si stanovíte v procesu STP a také v situační analýze.
Správně definovaný cíl by měl být stanoven podle SMART pravidla. Měl by být Specifický, Měřitelný, Akceptovatelný, Reálný/Dosažitelný a Časově vymezený.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931