fbpx

Slovníček pojmů

Marketingový mix 4P

Marketingový mix 4P je vytvořen z pohledu podniku a podnikových hodnot. Co tedy skrývají písmena v této koncepci? Product – produkt, Prize – cena, Promotion – propagace a Place – distribuce. Marketingový mix slouží společnosti k tomu, aby se dostala co nejblíže ke svému zákazníkovi a našla cesty k tomu, jak uspokojit jeho potřeby.

Produkt

Produktem se v této marketingové koncepci rozumí jakýkoliv fyzický výrobek, služby, myšlenky, informace, zážitky nebo jejich kombinace, která slouží k uspokojení potřeb zákazníků. Jedinou podmínkou produktu je, že musí být předmětem směny. Pro společnosti je důležité, aby nabízela atraktivní produkty, které budou chtít zákazníci nakupovat.

Sortiment – Kvalita – Design – Značka

Cena

Cena je v podstatě souhrn nákladů, které váš zákazník vynaloží k tomu, aby získal váš produkt. Patří zde finanční i časové náklady.

Ceníky – Slevy – Náhrady – Platební podmínky

Distribuce

Distribuce má za úkol poskytnou zákazníkovi produkt ve správný čas na místo, které si klient zvolil a způsobem, který odpovídá nastavené marketingové strategii vaší značky. Samozřejmě je zde důležité dívat se na co nejnižší náklady.

Distribuční cesty – Dostupnost – Distribuční sítě – Sortiment

Komunikace

Základem komunikace je zákazníkovi sdělit, jaká je podstata vaší značky a trvale s ním navazovat a udržovat kontakt. V marketingovém mixu je komunikace nejviditelnější, je to nástroj, který má zaujmout klienta. Co vše zahrnuje? Všechny druhy komunikace, které mají vliv na chování, postoj a informovanost zákazníka o produktu, který nabízíte.

Reklama – Osobní prodej – Podpora prodej – PR

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931