fbpx

Slovníček pojmů

Strategie podle Kotlera

Setkali jste se s pojmy, jako je Strategie tržního vůdce, vyzyvatele či následovatele? Takto nazval své členění Philip Kotler. Jeho členění strategií je založeno na postavení firmy na trhu. To souvisí s tím, jaký má společnost podíl v daném odvětví.

Strategie tržního vůdce

Firma považovaná za tržní vůdce má na trhu největší podíl a svou vedoucí pozici na trhu si chce udržet nebo ji ještě posílit. Jak si ale tuto pozici udržet? Je potřeba neustále inovovat, držet náklady na minimální hranici, vytvořit jisté bariéry pro vstup konkurence nebo objevit a vyplnit mezeru na trhu. Vůdcovská firma může ovlivňovat ceny na trhu, a tím i nabízené množství produktů konkurenčních společností. Udržet si tuto pozici není vůbec jednoduché, firma musí neustále hledat nové způsoby, jak zvyšovat poptávku.

Strategie tržního vyzyvatele

Za tržní vyzyvatele považujeme firmy, které drží druhou či nižší pozici na daném trhu. Jejich cílem je zvýšit svůj tržní podíl a to útokem na tržního vůdce nebo na menší podniky. Může se také stát, že se více menších společností spojí a útočí na tržního vyzyvatele společně.

Strategie tržního následovatele

Tuto strategii uplatňují firmy, které si chtějí udržet stávající pozici na trhu a nechtějí měnit podmínky. Firmy nebojují o vedení na trhu, ale pouze následují ostatní. Kvalita a nabídka produktů je obdobná s konkurencí. Napodobovat mohou firmy svou reklamu i distribuci.

Strategie mikrosegmentáře

Tato strategie je vhodná pro malé firmy, jejichž zdroje jsou omezené. Zaměřuje se na tržní segmenty, které druzí ignorují a nezajímají je.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931