fbpx

Slovníček pojmů

Ansoffova matice

Autorem je Igor Ansoff, který publikoval 4 základní strategie podle toho, s jakým produktem budeme vstupovat na současný nebo nový trh.

Stávající produkty

Nové produkty

Stávající trhy

Tržní penetrace

Rozvoj produktu

Nové trhy

Rozvoj trhu

Diverzifikace

Zdroj: Jakubíková (2013, s.176)

Strategie tržní penetrace

Strategie tržní penetrace neboli strategie proniknutí na trh má za cíl hlubší průnik na současný trh s aktuálním produktem. Snahou firmy je vyšší obrat a upevnění pozice na trhu. Jak je toho možné dosánout? Zesílíte marketingové úsilí o získání většího počtu zákazníků – například těch, kteří produkt doposud nakupovali u konkurence, nebo ho dosud ještě nepoužili. To bude mít za následek růst popularity produktu.

Strategie rozvoje produktu

Tato strategie je založena na vývoji nového či inovaci stávajícího produktu na stávajícím trhu. Jaká inovace může nastat? Můžeme rozšířit nabídku, udělat nové provedení stávajícího výrobku a nebo vymyslet naprostou tržní novinku, což je těžké. Jaký důvod může být pro zvolení této strategie? Potřeby vašich zákazníků se mohou změnit, to může mít za následek pokles vašich tržeb.

Strategie rozvoje trhu

Cílem strategie rozvoje trhu je najít nové trhy a tržní segmenty pro svůj stávající produkt. Rozšířit se můžete například na regionální, nadnárodní či mezinárodní trhy či produkt odlišit od konkurence pomocí reklamy. Tuto strategii můžete využít v případě, kdy ztratíte koupěschopnost.

Strategie diverzifikace

Strategie diverzifikace neboli strategie vývoje nového produktu pro nový trh je strategie, se kterou se pojí velké riziko. Proč? Protože vyžaduje vysoké náklady na výzkum a vývoj, ale taky na marketing. Objevit však můžete nové podnikatelské příležitosti a oslovit nový segment zákazníků.

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931