Členění marketingových strategií podle Michaela Portera se zaměřuje na zachycení konkurenčních výhod, Můžeme se tak setkat s:
Tuto strategii uplatňují firmy, které mají možnost svou produkci masově rozšířit. Díky tomuto rozšíření mohou ušetřit na nákladech v porovnání s konkurencí. Dále je zde možné snížit ceny, zvýšit produktivitu práce, inovovat a vyvíjet distribuční cesty. Vhodné je strategii minimalizace nákladů aplikovat pokud není možné produkt odlišit a spotřebitelé tento produkt neustále vyhledávají a je žádaný.
Cílem je odlišit svůj produkt od produktu konkurence. Součástí může být i nabízení doplňkových služeb. Strategii diferenciace produktu využívají firmy, které mají své produkty odlišné od konkurentů a tyto produkty jsou v podstatě nenapodobitelné. Za tyto produkty je však potřeba si připlatit, tudíž je zde vyšší cena. Hrozí, že zákazníci zvolí levnější produkt. Náklady zde nejsou prioritní.
Pokud si budete chtít zvolit tuto strategii, je nutné znát trh a potřeby spotřebitelů. Zaměřovat se u strategie tržní orientace budeme na malý segment nebo více menších. V době, kdy dostatečně poznáte svůj cílový segment, budete stát před rozhodnutím, zda zvolit strategii nízkých nákladů, nebo strategii diferenciace produktu.
Posláním naší společnosti je pečovat o image (nejen digitální) malých a středních firem a podporovat prodej kvalitních produktů.
WOXO je nejen komunikační agentura, ale poskytuje svým klientům globální pohled na marketing, který jim pomáhá růst a být ziskovější.
Agentura si nevybírá Vás, ale Vy ji. Za zeptání nic nedáte.
Ty nejlepší životní rozhodnutí někdy začínají zcela nenápadně. Třeba i jedním e-mailem.
WOXO >
WOXO impressions s.r.o. | IČ: 05251931 | DIČ: CZ05251931