fbpx

Email marketing není mrtvý aneb jak pomohl Řeznictví u Bobra v růstu o 50 %

Zadání: Již dříve jsme psali, jak jsme v první vlně Covidu rozjeli s Řeznictvím u Bobra ziskový online prodej uzenin. Tentokrát jsme měli úkol trochu jiný. I přesto, že je e-shop stále ziskový, chtěli jsme z něj vyždímat maximum. Jelikož je akvizice nových zákazníků stále dražší, bylo pro nás zlomové zaměřit se na retenci zákazníků pomoci email marketingu.  Jak se nám to povedlo?

Řeznictví u Bobra

Myslíme si, že v Moravskoslezském kraji už Řeznictví u Bobra nemusíme představovat. Pro ty z vás, kteří jej ale neznají, jedná se o malé řeznictví, za kterým stojí dvojka – otec Pája a syn Paťo. Své „bobroty“ dělají podle vlastních rodinných receptů z lokálního čerstvého masa, a tak se mezi zákazníky často objevuje názor, že jsou jejich produkty bezkonkurenční.

 

Styl komunikace je trochu kontroverzní, ale naším cílem je zachovat autenticitu obou představitelů firmy, kteří jsou „sví“. Mají rádi srandu, dobré klobásky a půl litru vychlazeného piva. Proto jsme nechtěli komunikovat komerčně, ale spíše zachovat jejich lidskost. 

 

Díky odezvě, která se nám dostává, jsme si jistí, že naší cílové skupině se tato komunikace zamlouvá, a i proto je řeznictví nejen naší srdeční záležitostí, ale také řady zákazníků. Navíc je nám ctí, že to s tímto klientem táhneme už přes 3 roky

Je email mailing mrtvý?

S kterýmkoliv klientem otevřeme téma email marketingu, vždy slyšíme: „E-maily už nikdo přece nečte“. Ne! S tímhle nesouhlasíme. Pokud se emailing dělá dobře a osobitě, nejenom že si emaily zákazník rád přečte, ale také opětovně nakoupí.

Jak jsme získali první kontakty?

Jednoduše. Ve stávající databázi jsme měli již tisíce kontaktů stávajících klientů. Další jsme získali nabídkou slevy na první nákup, či přihlášením k receptáři.

 

0 %
Nárůst databáze

Klasická rozesílka newsletterů

Prvním krokem bylo naplánovat klasickou newsletterovou rozesílku, která zrcadlila náš plán marketingových akcí pro rok 2021. K tomu jsme přidali pravidelné novinky z Řeznictví u Bobra, recepty a pohled do zákulisí, abychom rozbili sérii obchodních sdělení a lidi tak nezačali nudit.

 

Automatizace

Nezbytnou součástí bylo naplánování a vytvoření základních e-mailových automatizací, jako je například sleva na další nákup, reaktivační kampaně či přání k svátku. I s těmito základními automatizacemi jsme docílili zajímavých výsledků.

Tip! Klíč k úspěchu

Testujte, co se dá!
Nezapomínejte, že první věc, kterou uživatel uvidí jako první a má klíčový vliv na to, zda mail uživatele otevřou či ne, je PŘEDMĚT, JMÉNO ODESÍLATELE a PREHEADER. Proto byste je měli neustále testovat a zkoušet, co funguje nejlépe.

 

Buďte osobní
Personalizace je v případě Řeznictví u Bobra velmi důležitá, jelikož celý e-mail marketing má za cíl budovat osobní vztah s klientem. O to více se zákazník s brandem souzní a je více náchylný ke koupi.

U nás ve WOXO využíváme k email marketingu českou platformu ECOMAIL, která umožňuje využívat tzv. merge tagy a vy tak jednoduše můžete oslovit zákazníka jeho vyskloňovaným jménem. Tento malý detail bude mít obrovský vliv na to, jaký vztah si s klientem vybudujete. Váš e-mail poté může vypadat například takto:

predmet-mailing

Jaký to mělo efekt?

Díky tomuto základnímu e-mail marketingu jsme navýšili obrat společnosti o více než 50 % a zároveň snížili PNO . Veškeré náklady na reklamu včetně našeho honoráře se aktuálně pohybují okolo 12 % obratu e-shopu a jelikož jej máme celý pod palcem, jsme na tento výsledek hrdí.

 

+ 0 %
Obratu
0 %
Celkové PNO

Co nás čeká letos?

I letos nás čeká mnoho práce. V nejbližší době chystáme s Řeznictvím u Bobra:


  • přechod na nový rychlejší e-shop
  • posunout mailing zase o kousíček dál (zejména co se týče jeho vizuální stránky)
  • Vylepšit receptář a část receptů přenést do Reels videí na Instagram
  • Dále budovat pozitivní vztah se zákazníky

A co váš projekt? Podíváme se na něj spolu? Napište nám na woxo@woxo.cz

Výčet služeb

Marketingová strategie

Konzultace

Správa kampaní na soc. sítích

Grafika

E-mail marketing
Fotoprodukce

Videoprodukce

Webové strány

Patrik
Bauer

Řeznictví u Bobra

Měli jsme to štěstí, že nás napadlo spolupracovat s Igorem a jeho agenturou WOXO. Nasazení a nadšení, které nás od začátku oboustraně nabíjí je neskutečné. V době, kdy se kolem pandemie koronaviru měnil absolutně trh, nám pomohli zareagovat prakticky přes noc novým eshopem www.nakupnakliku.cz, který nám reálně může pomoct ekonomicky přežít tuto nenadálou situaci. Moc děkujeme a jsme vděční za spolupráci, která je mnohdy operativní a urgentní.

5/5

Nezávazně poptat

Po-Pá 8-16 hodin

Napište

Za zeptání nic nedáte

Online marketing od A do Z.
Nechte naše silné stránky, aby vás posílily.
WOXO, k Vašim službám.

WOXO impressions s.r.o.
IČ: ‎05251931
DIČ: CZ‎05251931