Před samotnou tvorbou marketingové strategie je potřeba znát svou vizi, misi a mít stanoveny marketingové cíle.
Vize formuluje představy majitelů společnosti o tom, jak chtějí, aby jejich firma vypadala v budoucnu a jakým směrem směřovala. Vize by měla být flexibilní, dlouhodobá, specifická a měla by být orientovaná na cílový segment. Důležité je, aby byla realistická a odrážela splnitelná tvrzení s ohledem na zdroje a možnosti společnosti. Vize by měla být srozumitelná a motivovat členy společnosti k jejímu naplnění.
Mise by měla být formulována tak, aby odpovídala na otázku “Co je předmětem našeho podnikání?”, a tím specifikovala důvod existence společnosti v dlouhodobém časovém horizontu.
Co by měla mise obsahovat? Smysl existence, vztah ke konkurentům, chování společnosti, její hodnoty. Mělo by zde být vyjádřeno, že podnik neslouží pouze k výdělečné činnosti, ale má daleko větší poslání. Z mise by měli zákazníci vyčíst, že je právě vaše firma pro ně tím správným výběrem. Formulujte ji tak, aby byla zapamatovatelná, smysluplná a co možná nejkratší a jednoduchá.
Cíle by měly vycházet z vize a mise společnosti.
Co je to vlastně ten cíl? Stav, kterého chceme dosáhnout. Marketingové cíle předurčují vaše cílové segmenty, které si stanovíte v procesu STP a také v situační analýze.
Správně definovaný cíl by měl být stanoven podle SMART pravidla. Měl by být Specifický, Měřitelný, Akceptovatelný, Reálný/Dosažitelný a Časově vymezený.
Posláním naší společnosti je pečovat o image (nejen digitální) malých a středních firem a podporovat prodej kvalitních produktů.
WOXO je nejen komunikační agentura, ale poskytuje svým klientům globální pohled na marketing, který jim pomáhá růst a být ziskovější.
Agentura si nevybírá Vás, ale Vy ji. Za zeptání nic nedáte.
Ty nejlepší životní rozhodnutí někdy začínají zcela nenápadně. Třeba i jedním e-mailem.
WOXO >
WOXO impressions s.r.o. | IČ: 05251931 | DIČ: CZ05251931