Říjnové novinky v marketingu

Vendula Šuterová

Pomalu se blíží nejdůležitější marketingové období roku. Vánoce! Všechna pozornost se proto začíná upírat na kampaně, lepší kreativy a zvýšení prodejů. Abyste ze všeho vytěžili maximum, je potřeba sledovat trendy a novinky. Pojďte se s námi proto podívat na ty nejdůležitější, které nám v marketingovém světě přibyly za říjen.

Skrytí reklam ve vyhledávání

Google umožní uživatelům jasně oddělit sponzorovaný obsah od toho organického. Nově se proto budou všechny placené výsledky objevovat pod štítkem „Sponzorované výsledky“. Uživatelé budou mít také možnost pomocí jediného tlačítka tyto výsledky skrýt.

Rozhodně to není signál házet reklamu na Google do koše, ale naopak se zaměřit na její kvalitu a relevanci. Je důležitější než kdy dřív, aby reklama dávala opravdu smysl a „ztratila se“ v organických výsledcích.

Meta reklamy mají novou funkci

V Meta Ads máme nově (zatím jen u některých účtů) možnost propagovat příspěvky přímo na interakce. Rozdílem je, z čeho se skládá, tedy interakce jako takové versus zájem o příspěvek, který může být vyjádřen pomocí zobrazení a sledování.

To znamená, že je při této propagaci kladen větší důraz na skutečnou, konkrétní interakci (například like, koment, sdílení, uložení) oproti klasickému video views.

Jak ovlivnil nástup AI návštěvnost Wikipedie?

O tom, jak nově funguje vyhledávání na Google pomocí AI Overviews už jsme psali tady, nebo tady. Nejdůležitější je to, že se při hledání odpovědí na značnou část dotazů nemusíte nikam proklikávat. Hned jako první se vám totiž ukáže odpověď vygenerovaná umělou inteligencí, kterou shromáždila z různých webů.

Z podstaty věci tato funkce nejvíce otřásá návštěvností informačních domén, které nic neprodávají, ale slouží pouze jako úložiště informací a vědomostí. Taky vás napadá, jak je na tom Wikipedie? Minulý týden Marshall Miller z Wikimedia Foundation zveřejnil na svém blogu zprávu o meziročním poklesu trafficu. Jako důvod hlásí právě stále rostoucí míru využívání odpovědí z AI Overviews.

Google nebo sociální sítě?

Dalším trendem, který postupně nabírá na síle, a to zvlášť u mladší generace, je vyhledávání pomocí sociálních sítí. Mladší uživatelé zadávají dotazy čím dál častěji například do vyhledávání TikToku nebo Instagram Reels. Co to znamená pro markeťáky?

Zaměřit se na video obsah, který je vytvořen nejen pro zábavu, ale bude v sobě mít také přidanou hodnotu, zodpovídat časté otázky nebo přinášet zajímavosti. Video obsah by měl být také více propojen s předchozí rešerší o tom, jak a co uživatelé hledají. Jen díky tomu můžeme zvýšit dosah nejen konkrétního obsahu, ale i celého brandu.

Nejste si jistí, jestli je váš web nebo obsah sociálních sítí atraktivní pro vyhledávače i pro uživatele? Ozvěte se nám!

Nezapomeňte nás sledovat na našich sociálních sítích, aby vám ani v budoucnu nic důležitého neuteklo!

vendy woxo

Autor článku:

Vendula Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...

marketing woxo
Proč sbíráme data?

Tento web používá cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem prohlížeči a vykonávají funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.