Léto je obecně označováno za okurkovou sezónu, kdy jsou všichni na dovolených a nic moc se neděje. Marketing si ale pauzu nedává, a proto pro vás máme přehled toho nejdůležitějšího, co se v poslední době událo nového…
Jak začal být Instagram důležitý z hlediska SEO
Od 10. července začaly vyhledávače indexovat veřejné příspěvky z profesionálních účtů na Instagramu. To jednoduše řečeno znamená, že se Instagram stává součástí vašeho SEO. Pokud dokážete svůj Instagram dobře přizpůsobit, začne se při vyhledávání určitých výrazů zobrazovat, a to i lidem, kteří aplikaci vůbec nemají.
Co byste měli na Instagramu změnit, aby byl vidět?
1. Jméno
Za své jméno na Instagramu napište také to, kdo jste a co nabízíte. Mělo by být (nejen pro Google) hned pochopitelné, zda jste služba, e-shop nebo něco jiného.
Bio popisek:
2. Bio popisek:
Zde napište, jaké produkty nabízíte a v čem jste jedineční. Zaměřte se na použití klíčových slov, který by mohla zákazníci při hledání používat.
3. Titulky příspěvků
Mělo by se jednat o klíčová slova, která jsou na začátku popisku a ukazují uživateli, o čem příspěvek je. Tato první slova vnímá Google jako „název článku“. Titulek příspěvků by měl být dlouhý maximálně 70 znaků.
4. Popisky
V popisku byste měli následně více přiblížit dáné téma a sdělit uživateli nějaké detaily nebo kontext. Můžete v něm popsat problém nebo situaci, v níž se pravděpodobně nachází, a to, že vy máte řešení. Nezapomeňte také na call to action, které jasně řekne, co by měl sledující udělat.
5. Alt texty
O alternativních textech jsme vám psali již v předchozím článku o marketingových novinkách. Do alternativního textu napište, co se na daném obrázku děje, ukazuje nebo popisuje. Ke každému obrázku byste měli vymyslet jednu větu.
Podívejte se, která část carouselu zaujme nejvíce
Možná už jste si všimli, že nám chce Instagram ještě více přiblížit, co se uživatelům líbí a zajímá je. Proto přidal do přehledů novou informaci, a to o tom, který obrázek z carouselu byl právě na obrazovce, když jej uživatel osrdíčkoval. Tato informace vám může pomoci se „stavěním“ carouselů a vyhodnocováním toho, co vaše sledující opravdu zajímá.
Meta roste a roste! A to i díky umělé inteligenci
Meta zveřejnila své statistiky, které ukazují, že ve druhém kvartálu roku 2025 došlo k nárůstu tržeb o 22 %, a to na celkových 47,52 miliardy dolarů. Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga pochází „významné procento“ reklamních příjmů z kampaní využívajících generativní umělou inteligenci (AI) společnosti.
To jednoduše řečeno znamená, že se díky stále častějšímu využívání AI zvyšuje efektivita, a tím pádem i výkon. Umělá inteligence umožňuje lepší přizpůsobení a doručení reklam k cílovým skupinám.
Youtube Shorts
Youtube Shorts jsou krátká videa natočená na výšku, která mají délku do 60 sekund a jsou reakcí Youtube na trend Instagram Reels a TikTok videí. Tato videa ale mají velkou výhodu, a to, že je Google indexuje do svého vyhledávání. Co to znamená? To znamená, že dobře optimalizované Shorts (název, popisek, hashtagy) mohou získat organickou návštěvnost nejen z YouTube, ale i z Google Search. A uživatelé se dozví, co potřebují, mnohem rychleji. Bez dlouhého čtení, protože to rovnou uvidí.
Youtube Shorts zlepšují přístup k monetizaci a generuje více než 200 miliard denních zhlédnutí.
A jak vnímáte okurkovou sezónu vy? Berete ji jako prostor pro dohánění restů, seberozvoj nebo vzdělávání? Pokud byste se chtěli trochu více ponořit do světa marketingu, můžete nakouknout na náš blog, kde pro vás máme více článků se zajímavostmi.

Autor článku:
Vendula Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.