Nejžhavější marketingové novinky

Vendula Šuterová

Online svět se nezastavuje a každý den se v něm objevují novinky, ať už na sociálních sítích nebo v marketingových strategiích. Máme pro vás přehled toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího! Pojďte se podívat, jakou velkou chybu dělá většina českých e-shopů, v čem je lepší nová verze Chatu GPT i jaké nové funkce představil Instagram.

Každý měsíc přichází něco, co může zásadně změnit způsob, jak tvoříme obsah, komunikujeme se zákazníky nebo hledáme informace. A my pro vás každý měsíc připravujeme přehled toho nejdůležitějšího. Tak co se tentokrát odehrálo v srpnu?

Nový Chat GPT-5

Možná jste si všimli, že OpenAI přišla s další variantou Chatu GPT. Ta má být zase o něco chytřejší, rychlejší a „více lidská“. Chat GPT-5 má být lepším pomocníkem pro kreativní psaní, ale i pomoc v oblasti zdraví. Zároveň má být chat bezpečnější a bude odmítat nejrůznější „škodlivé dotazy“.

Nově také můžete Chat GPT-5 propojit se svým Gmailem nebo Google kalendářem.

Instagram se opět rozjel

Měsíc bez novinek na Instagramu asi jen tak nezažijeme. Instagram tentokrát přišel s vychytávkami, které umožní ještě větší propojení. A to na všech frontách.

Repost na Instagramu

Konečně! Od srpna můžou uživatelé repostovat příspěvky jiných tvůrců. Ty se pak zobrazí na jejich vlastním profilu ve vlastní záložce „Repost“. Na rozdíl od přesdílení stories uvidí tento repostovaný obsah vaši uživatelé déle než 24 hodin.

Díky této nové funkci můžete lépe budovat síť a propojovat témata i ostatní uživatele. Podpoříte tím také daného uživatele a rozšíříte dosah jeho obsahu.

Propojení reels

Nově můžete také propojovat reels, která spolu nějak souvisí. Do reels jednoduše označíte jiné, které na něj nějak navazuje. Na videu se pak v dolním rohu zobrazí tlačítko „Podívat se…“ a název dalšího reels. Uživatel na tlačítko jen klikne a automaticky se mu přehraje vámi připojené video.

Tato funkce je skvělým nástrojem pro všechny návody, série nebo tematicky podobná videa. Díky propojení udržíte u svého obsahu diváka déle a navíc si tím můžete opakovaně zvýšit sledovanost u starších reels.

Funkci můžete využít i při tvorbě obsahové strategie. Zatímco doteď jsme nad videi přemýšleli jako nad samostatnými jednotkami, které by měly fungovat samy, v tuto chvíli bychom měli začít přemýšlet o sériích. Nebo minimálně o tematicky podobných videích, která budeme moci navzájem propojovat a budovat jeden systematický celek.

Pět hashtagů a dost!

TikTok aktuálně omezil počet hashtagů na pouhých 5 na jeden příspěvek. Menší počet hashtagů má zabránit zbytečnému spamování a nepřehlednosti. Uživatelé často u svých videí využívali mnoho hashtagů, které s obsahem ani nesouvisely. TikTok chce pomocí správně označených videí obsah lépe pochopit a zařadit, aby se následně snadněji dostal ke správným uživatelům.

Velká část českých e-shopů dělá zásadní chybu

A nevyužívá e-mail marketing! Aspoň to ukazuje nová studie E-mail marketing v Česku 2025 od Sherpas Tech. E-maily jsou pro některé záležitostí, která patří do pravěku. Přitom se z dlouhodobého hlediska stále potvrzuje, že patří e-mail marketing mezi nejúčinnější nástroje pro komunikaci. Jednou z jeho mnoha výhod je například i vysoká návratnost investice, dokáže totiž oslovit velké množství lidí za relativně malého množství úsilí.

Studie od Sherpas Tech ale ukazuje, že až 43 % e-shopů nekomunikuje vůbec. Pouze 30 % e-shopů posílá uvítací e-mail po registraci a 27 % zasílá automatizovanou zprávu pro opuštěný košík.

O tom, jak jsou automatizace důležité se více dočtete v našem článku 7 e-mailových automatizací, které musíte mít.

A pokud si nevíte s e-mailingem rady, nepromarněte svou velkou příležitost a ozvěte se nám.

Hledáme jinak?

Umělá inteligence každým dnem přetváří to, jakým způsobem jsme byli zvyklí pracovat s vyhledáváním i výsledky. O tom už jsme psali více zde. Zamyslete se sami, jakým způsobem teď hledáte odpovědi na vaše otázky. Mnohem častěji se teď totiž uživatelé obracejí přímo na AI, jako je například ChatGPT, nebo ve vyhledávačích používají jiné vyhledávací výrazy.

„Podle Googlu jsou tyto dotazy dvakrát až třikrát delší než klasické „short tail“ výrazy, na které se SEO optimalizovalo v minulosti. A to má přímý dopad na typ obsahu, který má smysl vytvářet.“

Online prostředí se mění rychleji než kdy dřív. Ať už jde o umělou inteligenci, sociální sítě nebo e-mail marketing, společným je důraz na chytřejší a efektivnější využívání technologií. Pokud chcete z novinek vytěžit maximum, myslete na jejich zapojení do vaší strategie včas. A pokud si nejste jistí, jak na to, ozvěte se nám.

vendy woxo

Autor článku:

Vendula Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...

marketing woxo
Proč sbíráme data?

Tento web používá cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem prohlížeči a vykonávají funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.