Marketingové novinky, které by vám neměly ujít!

Vendula Šuterová

Květen byl novinkami a velkými událostmi nabitý a dalo by se říct i přelomový. Google spustil AI Overviews, Instagram představil další funkce a internet ovládl reakční marketing. Pojďte se s námi na vše podívat do detailu a seznámit se s tím nejdůležitějším, co se v marketingovém světě v květnu událo.

Zkušební Reels

Všimli jste si, že vám nyní u přípravy reels Instagram nabízí možnost publikování „zkušebního reels“? Zkušební videa se ukazují pouze vašim NEsledujícím a můžete s nimi tedy dobře otestovat to, jak moc dokážou zaujmout. Kdy se ale zkušební reels nevyplatí? Zkušební reels fungují dobře zejména u trendy videí, tedy takových, která jsou zábavná bez nutné předchozí znalosti daného tvůrce. Pokud tvoříte specifický obsah, který je určen pro úzce zaměřené publikum, pravděpodobně pro vás bude lepší reels publikovat rovnou pro vaše publikum.

My jsme zkušební reels testovali na klientovi, jehož videa jsou vtipná, zábavná, prostě trendy, a výsledky nás dostaly! Dosah zkušebního videa byl dost velký a počet zhlédnutí předčil naše očekávání.

Google AI Overview

Je to tady! Velká změna ve vyhledávání právě začala. Google totiž začal využívat AI Overview, která vám při zadání dotazu do vyhledávače automaticky vygeneruje odpověď pomocí umělé inteligence. Princip je stejný jako při používání Chatu GPT i dalších platforem – umělá inteligence vám zformuluje odpověď pomocí shrnutí obsahu z různých webů. Vy tak nemusíte jednotlivé weby vůbec navštěvovat. Opakujeme – vy už tedy weby vůbec nemusíte navštěvovat. A tady vzniká docela zásadní problém, kterým je velký propad návštěvnosti webů.

Marketing Miner zvládl pohotově během prvních pár týdnů provozu AI Overviews vytvořit užitečnou analýzu toho, kdo v tuto chvíli přichází o návštěvnost a v jak velkém měřítku.

To nejdůležitější, co z analýzy vyplývá

V analýze Marketing Miner se ukázalo, že AI Overviews se zatím ukazují u 10,2 % hledaných výrazů, z toho má 92 % informační charakter. To znamená, že všechny weby, které jsou založené pouze na edukační nebo informativní bázi, pocítí nejspíš největší propad v návštěvnosti.

Google AI Overviews čerpá zejména z důvěryhodných zdrojů a webů s expertním obsahem, jako jsou například lékárny, banky a podobně…

Alternativní text

Alternativní texty možná znáte z tvorby webů a článků. Takzvané ALT texty slouží k popisu vaší fotky lidem se zrakovým postižením. Na Instagram se text k fotce vytvoří sám, nebo ho můžete zadat ručně, což je samozřejmě ta lepší varianta. U alternativních textů můžete dobře využít klíčová slova, která převzala roli po zesnulém hashtagu. Pokud vás zajímá, jak klíčová slova na Instagramu fungují, přečtěte si náš článek s novinkami z předchozího měsíce.

Pokud se chystáte na profil publikovat carousel, lze ke každému obrázku zvlášť napsat jeho vlastní alternativní text, a tak můžete různými způsoby variovat a kombinovat klíčová slova. Alternativní texty opět posilují organický dosah vašich příspěvků, proto se vyplatí dát si s nimi tu práci a u každého příspěvku je poctivě napsat.

TikTok změny v komentářích

Novinku si pro nás připravil i TikTok, a to v podobě možnosti přidávat do komentářů také fotky. To se dá skvěle nejen využít z pohledu „obyčejného uživatele“, ale především tvůrců, kteří tak mohou ještě lépe doplnit svůj obsah, vyzvat k akci nebo jen donutit sledující, aby nakoukli do komentářů.

Reakční marketing

Na konci května reakční marketing ovládl internety a prakticky je zboural. Vsadíme se, že velký úspěch Ewy Farné, která si zazpívala na jednom pódiu s Dua Lipou, jste někde zaznamenali. Možná si říkáte, jak tohle souvisí s marketingem? Vším! Ukázalo se totiž, jak dokáže rychlá reakce a dobře sehraný tým vytěžit z tak mediálně významné události maximum.

Přikládáme ukázkové příklady toho, jak se dá skvěle využít aktuální dění k propagaci produktu vtipnou a nenásilnou cestou, která bude každého bavit a přinese vám neuvěřitelné dosahy!

Pokud nechcete přijít o další důležité novinky v marketingu, nezapomeňte nás sledovat na našich sociálních sítích, kde vám každý měsíc přinášíme praktický přehled.

vendy woxo

Autor článku:

Vendula Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...