Červen byl měsícem kreativity a inspirace, a to hlavně díky Cannes Lions International Festival of Creativity, který je velkou událostí v oblasti reklamy a marketingu. Letošní ročník byl velmi inspirativní a přinesl do veřejného prostoru spoustu témat k zamyšlení – od storytellingu až po zastupitelnost člověka umělou inteligencí. Pojďte se s námi na všechny důležité novinky z minulého měsíce podívat.
Festival kreativity
Cannes Lions International Festival of Creativity je přední festival oceňující kreativitu v reklamě, marketingu a komunikaci. I letos proběhl v červnu a byli oceněni ti nejlepší marketéři se svými jedinečnými reklamami a kampaněmi. Letos si sošku Lions poprvé odnesl český projekt pod taktovkou VML za kampaň Crowds pro KitKat! Další výherce najdete na oficiálních stránkách festivalu.
Umělá inteligence a automatizace
Na festivalu Cannes Lions se diskutovalo o rostoucím vlivu AI na marketingové strategie. Jessica Apotheker z BCG uvedla, že 71 % CMO plánuje investovat více než 10 milionů dolarů ročně do AI, což je nárůst oproti 57 % v předchozím roce. AI se využívá k optimalizaci pracovních postupů, personalizaci zážitků a získávání spotřebitelských poznatků. O tom, jak se dá umělá inteligence v marketingu využít, už jsme psali článek na našem blogu.
Meditace na TikToku?
Všimli jste si, že TikTok spustil novou funkci nazvanou Meditation in Sleep Hours? Jejím hlavním účelem je to, abyste se při ní na chvilku zastavili, přestali scrollovat a připravili se na spánek.
Před spaním bychom se už alespoň hodinu neměli dívat do modrého světla našich obrazovek, abychom si poté mohli dopřát kvalitní spánek. I půlhodinová meditace může zlepšit kvalitu našeho spaní, a tím zlepšit naše duševní zdraví.
U uživatelů mladších 18 let se při otevření aplikace po 22. hodině sledování videí automaticky přeruší a spustí se krátké meditační cvičení.
Storytelling
Na festivalu v Cannes se zdůraznila také role storytellingu. Jon Cook (globální generální ředitel VML) řekl, že storytelling už není jen kreativní ozdobou, ale ovlivňuje to, jak se lidé cítí, co si o značce zapamatují a ve výsledku i to, co si vyberou. Ve světě přesyceném obsahem je to právě příběh, který značku odlišuje od ostatních a dává jí přesah.
U storytellingu je také poukazováno na to, že za každým příběhem značky stojí člověk. Ne umělá inteligence, ale lidská bytost, jejíž příběh, cesta, myšlenky a snaha dělat něco trochu jinak, prodávají.
Nechme se tedy inspirovat letošním Cannes Lions, a to nejen oceněnými kampaněmi, ale i myšlenkami, které festival přinesl. A i když se umělá inteligence dostává do dalších a dalších oblastí marketingu, můžeme ji vnímat stále jako nástroj k urychlení procesů, ale ne věc, která nahradí naše příběhy a kreativitu.

Autor článku:
Vendula Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.