Jaké novinky v marketingu duben přinesl?

Vendula Šuterová

Duben začal aprílovými vtípky a skončil se zamilovanými kampaněmi Prvního máje, ale taky přinesl spoustu marketingových novinek, o kterých byste měli vědět. Pojďte se s námi tentokrát podívat, co je to aplikace Edits, jak používat klíčová slova na sociálních sítích a jaké formáty vás přivedou k instagramovým úspěchům.

Instagram Edits: jak to funguje?

Asi nejžhavější novinkou, která v dubnu spatřila světlo světa, je nová aplikace Edits přímo od Instagramu. Ta by měla být adekvátní alternativou, nebo dokonce chcete-li náhradou CapCut.

A k čemu teda Edits slouží a co umí?

Edits je nová aplikace, která slouží pro jednoduchou editaci videí na Instagram. Je zdarma ke stažení a je propojená přímo s Instagramem a Facebookem, takže ukládání, export nebo sdílení videí je ještě jednodušší.

V aplikaci můžete provést kompletní editaci videa od jeho střihu, přidání hudby až po využití dalších efektů. Je potřeba říct, že Edits je stále na začátku a nenabízí tolik funkcí jako CapCut, ale věříme, že to se bude postupem času měnit.

Hlavní výhody Edits

Užívání aplikace je velmi intuitivní a nemusíte být profík, abyste vytvořili hezké a kvalitní video. Jak jsme zmínili výše – aplikace je propojená přímo s Instagramem, takže veškerý obsah, který si na této síti uložíte (například inspiraci pro tvorbu videa nebo využití hudby), se objeví také v Edits. Můžete tak velice snadno využít šablonu, střih nebo trend, který vás zaujal a chcete ho použít.

Za další výhodu Edits můžeme považovat využití AI efektů a prvků – například automatické titulky či jednoduché animace.

Užívání aplikace Edits je navíc v tuto chvíli zcela zdarma, zatímco u CapCut se musíte rozhodnout mezi placením a vodoznakem ve videích.

Hashtagy vs. keyword, to je oč tu běží!

Nové algoritmy Instagramu už jsme probírali v minulém článku. Už tam jsme psali, že se hashtagy stávají zbytečností a nahradila je klíčová slova. Jak je ale co nejvíce přirozeně začlenit do popisků příspěvku? V první řadě myslete na to, že příspěvky tvoříte pro uživatele, které kostrbatý a uměle vytvořený text zajímat pravděpodobně nebude.

Pokud klíčová slova nemáte jak použít v textu, aniž by tam vyčnívala, zkuste se zamyslet, jak je zařadit na začátek nebo naopak na konec popisku. Můžete na začátku použít „označení příspěvku“, například novinky v marketingu, marketingový tip… Poté můžete pokračovat klasickým textem.

Příběhy a zajímavosti

S novým algoritmem na Instagramu souvisí i obsahy, které jsou aktuálně na této síti oblíbenější. Protože algoritmy aktuálně mnohem více vyhodnocují tzv. watch time – tedy dobu, kterou strávíte u obrazovky a u daného příspěvku, je logické, že budou mít větší úspěch delší Reels (kolem 30–40 sekund) a carousely. Rozlučte se s rychlými tipy a jednoduchými informacemi. Tyto formáty se mnohem lépe hodí na storytelling, delší vysvětlování, povídání o zajímavostech i třeba nahlédnutí do zákulisí nebo do běžného dne.

Umělou inteligenci už používáte?

Každý den se umělá inteligence o maličký kousek posouvá a zlepšuje. Někdy dokonce o větší kousek. Pokud jste se doteď jejímu používání bránili, možná byste měli své přesvědčení taky trošku změnit. A možná trochu hodně. O tom, jak využít umělou inteligenci u plnění denních úkolů, jsme psali už tady.

Umělá inteligence začne pravděpodobně brzy ovlivňovat také výsledky vyhledávání… Jak? Tak, že lidé na některé otázky přestanou používá běžné vyhledávače, ale zeptají se rovnou třeba ChatuGPT, který ovšem bere často informace z více zdrojů. A co můžete udělat pro to, abyste se začali zobrazovat ve výsledcích vyhledávání ChatuGPT?

V první řadě by měl být váš web zaindexovaný v Bingu a zadruhé by měl být přístupný pro hledání OpenAI botů – zmiňte sitemapu v robots.txt, aby ji mohl ChatGPT najít a použít.

Chcete mít přehled o tom, co se v marketingu děje? Nezapomeňte nás sledovat a buďte v obraze.

vendy woxo

Autor článku:

Vendula Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...