Řeznictví u Bobra v Raškovicích je tak trochu jiné řeznictví. Otec a syn, Pájo a Paťo, se rozhodli své výrobky vycházející z tradičních receptur našich předků zabalit do netradičního kabátu, a to zejména marketingově. Budují kolem #bobrot brand, který není cizí žádné věkové skupině, pobaví a zejména prodá. Jejich produkty jsou natolik výjimečné a chutné, že od nich pravidelně odebírají i podniky jako například Entrée, Miura Hotel, Resort Cattaleya a mnoho dalších.
Zadání:
Tentokrát jsme měli úkol trochu jiný. I přesto, že je e-shop stále ziskový, chtěli jsme z něj vyždímat maximum. Jelikož je akvizice nových zákazníků stále dražší, bylo pro nás zlomové zaměřit se na retenci zákazníků pomoci email marketingu. Jak se nám to povedlo?
Myslíme si, že v Moravskoslezském kraji už Řeznictví u Bobra nemusíme představovat. Pro ty z vás, kteří jej ale neznají, jedná se o malé řeznictví, za kterým stojí dvojka – otec Pája a syn Paťo. Své „bobroty“ dělají podle vlastních rodinných receptů z lokálního čerstvého masa, a tak se mezi zákazníky často objevuje názor, že jsou jejich produkty bezkonkurenční.
Styl komunikace je trochu kontroverzní, ale naším cílem je zachovat autenticitu obou představitelů firmy, kteří jsou „sví“. Mají rádi srandu, dobré klobásky a půl litru vychlazeného piva. Proto jsme nechtěli komunikovat komerčně, ale spíše zachovat jejich lidskost.
Díky odezvě, která se nám dostává, jsme si jistí, že naší cílové skupině se tato komunikace zamlouvá, a i proto je řeznictví nejen naší srdeční záležitostí, ale také řady zákazníků. Navíc je nám ctí, že to s tímto klientem táhneme už přes 3 roky.
S kterýmkoliv klientem otevřeme téma email marketingu, vždy slyšíme: „E-maily už nikdo přece nečte“. Ne! S tímhle nesouhlasíme. Pokud se emailing dělá dobře a osobitě, nejenom že si emaily zákazník rád přečte, ale také opětovně nakoupí.
S kterýmkoliv klientem otevřeme téma email marketingu, vždy slyšíme: „E-maily už nikdo přece nečte“. Ne! S tímhle nesouhlasíme. Pokud se emailing dělá dobře a osobitě, nejenom že si emaily zákazník rád přečte, ale také opětovně nakoupí.
%
Nárůst databáze
Prvním krokem bylo naplánovat klasickou newsletterovou rozesílku, která zrcadlila náš plán marketingových akcí pro rok 2021. K tomu jsme přidali pravidelné novinky z Řeznictví u Bobra, recepty a pohled do zákulisí, abychom rozbili sérii obchodních sdělení a lidi tak nezačali nudit.
Nezbytnou součástí bylo naplánování a vytvoření základních e-mailových automatizací, jako je například sleva na další nákup, reaktivační kampaně či přání k svátku. I s těmito základními automatizacemi jsme docílili zajímavých výsledků.
Nezapomínejte, že první věc, kterou uživatel uvidí jako první a má klíčový vliv na to, zda mail uživatele otevřou či ne, je PŘEDMĚT, JMÉNO ODESÍLATELE a PREHEADER. Proto byste je měli neustále testovat a zkoušet, co funguje nejlépe.
Personalizace je v případě Řeznictví u Bobra velmi důležitá, jelikož celý e-mail marketing má za cíl budovat osobní vztah s klientem. O to více se zákazník s brandem souzní a je více náchylný ke koupi.
U nás ve WOXO využíváme k email marketingu českou platformu ECOMAIL, která umožňuje využívat tzv. merge tagy a vy tak jednoduše můžete oslovit zákazníka jeho vyskloňovaným jménem. Tento malý detail bude mít obrovský vliv na to, jaký vztah si s klientem vybudujete. Váš e-mail poté může vypadat například takto:
Díky tomuto základnímu e-mail marketingu jsme navýšili obrat společnosti o více než 50 % a zároveň snížili PNO . Veškeré náklady na reklamu včetně našeho honoráře se aktuálně pohybují okolo 12 % obratu e-shopu a jelikož jej máme celý pod palcem, jsme na tento výsledek hrdí.
%
Obratu navíc
%
Celkové PNO
I letos nás čeká mnoho práce. V nejbližší době chystáme s Řeznictvím u Bobra:
A co váš projekt? Podíváme se na něj spolu? Napište nám na woxo@woxo.cz
Měli jsme to štěstí, že nás napadlo spolupracovat s Igorem a jeho agenturou WOXO. Nasazení a nadšení, které nás od začátku oboustraně nabíjí je neskutečné. V době, kdy se kolem pandemie koronaviru měnil absolutně trh, nám pomohli zareagovat prakticky přes noc novým eshopem www.nakupnakliku.cz, který nám reálně může pomoct ekonomicky přežít tuto nenadálou situaci. Moc děkujeme a jsme vděční za spolupráci, která je mnohdy operativní a urgentní.
Čau, platí poslední objednávky z e-shopu na 13. 12?
Patrik Bauer
Zítra poslední den ☹️ Teď došla do mailu další objednávka jak cyp.
Patrik Bauer
Nedali bychom to
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.
Jsme tady pro Vás. Proto Vám rádi nabídneme služby šité na míru. Do spolupráce Vámi se rádi pustíme, ať už máte zájem o focení, nebo kompletní marketingovou komunikaci. Vy před nás stavíte Vaše problémy, my na ně hledáme řešení.
Agentura si nevybírá Vás, ale Vy ji. Za zeptání nic nedáte.
Ty nejlepší životní rozhodnutí někdy začínají zcela nenápadně. Třeba i jedním e-mailem.
WOXO >
WOXO impressions s.r.o. | IČ: 05251931 | DIČ: CZ05251931