Obsah:
Po létě se vše vrací do režimu a už se pomalu, ale jistě blíží nejdůležitější obchodní období roku! Máme pro vás opět přehled toho nejdůležitějšího, co nám začátek podzimu přinesl. Pojďte se s námi podívat, které změny představil Instagram, jaká data odhalilo OpenAI a který nástroj umělé inteligence pro generování obrázků je nejlepší.
Všimli jste si na Instagramu nového formátu?
Možná se vám na Instagramu taky začala ukazovat velmi úzká videa, a to v novém formátu 5120×1080. Účel je jednoduchý… nový formát se velmi liší od těch, které známe, a tak velmi snadno zaujme naše oko. Spousta tvůrců naskočila do tohoto trendu a testuje, jak funguje. Je ale jen otázkou, jak dlouho se nový formát udrží a kolik lidí ho bude i nadále používat.
Jak lidé používají ChatGPT?
OpenAI na svém webu zveřejnila nový přehled o tom, jak lidé využívají ChatGPT a jak se jeho používání v čase vyvíjí. Analýza vychází z 1,5 milionu konverzací vedených v aplikaci za poslední tři roky a ukazuje hlavní trendy i změny v chování uživatelů.
Z přehledu vyplývá hned několik zajímavých věcí, které jsou důležité pro marketingové strategie v budoucnosti. První vás možná tolik nepřekvapí… Jedná se o tempo růstu využívání ChatuGPT. Zatímco na konci roku 2022 měl ChatGPT kolem jednoho milionu aktivních uživatelů, dnes službu týdně používá už 700 milionů lidí po celém světě. Data zároveň ukazují, že většina konverzací (70 %) vedená s chatem není pracovního charakteru.
Roste také podíl vyhledávání informací. Lidé mnohem častěji potřebují poradit nebo pomoci s hledáním informací. ChatGPT se postupně stává alternativou ke Googlu pro vyhledávání, a proto je i z marketingového hlediska nutné začít s ním pracovat a přemýšlet nad ním při tvorbě obsahu na náš web a e-shop.
Generování obrázků s NanoBanana
Možná jste si všimli, že se na konci srpna objevil nový model umělé inteligence NanoBanana od Googlu, který umožňuje upravovat a generovat obrázky. A to podle jen textového zadání a VELMI dobře.
Uživatel jednoduše napíše, co chce změnit (třeba přidat objekt, upravit barvu nebo zkombinovat více fotek do jedné) a systém úpravy provede během několika vteřin. Oproti dřívějším nástrojům si NanoBanana lépe poradí se zachováním identity postav či věrností celé scény a přináší tak přirozenější výsledky. NanoBanana dokáže porozumět jazyku, a proto je jen plusem, pokud mu zadáte konkrétní požadavky, které pracují nejen s klíčovými slovy, ale i celkovou atmosférou a ztvárněním vámi požadovaného obrázku.
Nejlepší na tomto modelu je to, že dokáže zachovat podobu lidí, zvířat, ale i jiných objektů, a to bez deformací.
Vánoční sezóna je za rohem a přípravy už dávno začaly. Chcete vytěžit z Vánoc maximum? Koukněte na náš vánoční marketingový checklist.
Pokud chcete být v obraze a vědět vždy jako první o všech zajímavostech a novinkách v marketingu, nezapomeňte nás sledovat také na našich sociálních sítích.
Zdroje:

Autor článku:
Vendula Šuterová
Copywriter
Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.