Co je to ten LinkedIn a jaké má postavení v marketingu?

Vendula Šuterová

Kdo nemá LinkedIn, jako by nepracoval? Možná jste si všimli, že v posledních letech zaznamenala pracovní/sociální síť LinkedIn velký rozmach a nefunguje už jen jako přehlídka toho, kdo kde pracuje, ale i jako platforma pro motivaci, inspiraci, nábor, ale i pracovní osobní deníček. Pojďte se s námi podívat, co všechno LinkedIn je, jaké má postavení v marketingu a proč by nás měl všechny zajímat.

LinkedIn vznikl jako profesní síť, kde si lidé hledali práci, sdíleli zkušenosti a propojovali se s kolegy z oboru. Dnes je z něj ale mnohem víc než jen digitální životopis. Stal se strategickou platformou pro marketing, budování značky, obchodních příležitostí i pro šíření inspirace pro ostatní.

Co je LinkedIn?

LinkedIn je sociální síť zaměřená na profesní svět. Uživatelé prostřednictvím něj většinou prezentují svou kariéru, dovednosti, pracovní novinky, úspěchy, ale svěřují se i s případnými neúspěchy a jejich řešením. Navazují zde kontakty, hledají práci, nové zaměstnance a sledují další inspirující uživatele. Z pracovní sféry se čím dál častěji zabrušuje do osobních životů. LinkedIn navíc stále funguje na základě organických algoritmů, a proto přináší příležitost pro všechny, kteří chtějí podpořit růst své osobní značky, nebo pro freelancery.

Jak funguje LinkedIn?

Jak už jsme psali výše, jedná se primárně o sociální síť, která má být prostorem pro sdílení pracovních zkušeností, úspěchů, nabídek a inspirace. Na LinkedInu lze stejně jako na jiných sítích sdílet vlastní příspěvky, sdílet příspěvky jiných, komentovat je i jinak reagovat.

Algoritmus je na LinkedInu stále především organický, takže na něm lze získat pozornost vlastně dost dobře! Stačí k tomu kvalitní, zajímavý a originální obsah. Na LinkedInu samozřejmě narazíte na známější osobnosti, ale i na nové tváře a jména, která vás ale zaujmou svými názory a postoji. Svou síť kontaktů, tím pádem i obsahu, si můžete velmi dobře řídit, a tak vidíte většinou jen věci, které se týkají vašeho oboru.

Profil pro mě nebo pro firmu?

Osobní profily působí důvěryhodněji, více osobně a poskytují také větší škálu toho, co můžete na LinkedIn zveřejnit. Na svém vlastním profilu můžete sdílet historky z práce, vaše zkušenosti, úspěchy, novinky, tipy a vše dobře propojit s firemním profilem nebo s vaší značkou.

Firemní profily jsou zase skvělé pro zveřejnění tiskových zpráv, obecně celou PR agendu, ale i propojení s jinými značkami a partnery. Profily značek a firem jsou spíše pro jejich prezentaci a fungují případně jako místo, kde můžete přesvědčit zákazníky i zájemce o práci o vašich schopnostech.

Proč je LinkedIn důležitý v marketingu

Marketing už dávno není jen o reklamách. V době umělé inteligence je stále důležitější budovat to, co je za značkou. Důvěru, odbornost a dlouhodobé vztahy. LinkedIn může být skvělým nástrojem, který vám otevře dveře nejen k obchodním partnerům, ale i potenciálním zaměstnancům i zákazníkům a klientům!

Silná platforma pro B2B marketing

Z logiky věci je LinkedIn ideální základnou pro budování B2B vztahů i hledání nových obchodních partnerů. Uživatelé na tuto platformu chodí s tím, že jsou otevření odbornému obsahu, zajímá je, co se v jejich oboru děje a jsou otevření také tomu, že narazí na někoho, s kým by chtěli v budoucnu spolupracovat.

Důvěra díky osobní značce

Firmy dnes působí důvěryhodněji, když je vidět i jejich „lidská stránka“ a to, kdo vlastně za celou firmou stojí. Lidé mají rádi náhled do zákulisí fungování značky, příběhy zaměstnanců, popisy úspěchů a ještě více neúspěchů. Pokud jste navíc jako uživatel více osobní a propojíte příběh značky s vaším příběhem, máte vyhráno. Všechny tyto maličkosti pomáhají budovat vztah a přinášet důvěru.

Silný organický dosah

Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu, které už dlouhodobě tlačí placenou reklamu, má LinkedIn stále velmi dobrý organický dosah.

I menší účet, který publikuje kvalitní obsah, se má šanci dostat k tisícům lidí, a to bez jediné koruny do reklamy. Protože je počet uživatelů na LinkedInu stále menší než na jiných sociálních sítích, je zde také jednodušší uspět.

Kvalitní cílení v reklamě

LinkedIn samozřejmě nabízí také možnost sponzorovaných příspěvků, což se může hodit zejména při B2B marketingu. Pokud se rozhodnete LinkedIn Ads použít, můžete si vybrat z těch nejpřesnějších možností cílení:

Co sdílet na LinkedIn?

Pamatujte, že LinkedIn je stále pracovní sociální sítí a vaše příspěvky by proto měly nějakým způsobem souviset s vaší profesí, oborem nebo seberozvojem. Někteří uživatelé si ze sítě začínají dělat osobní deníček, ale pokud si chcete zachovat odbornost a důvěryhodnost, zaměřte se na jiné typy příspěvků. Můžete například zveřejňovat odborné komentáře na určité téma, kterými rozproudíte diskuzi, ale také ukážete, že svému oboru rozumíte.

Žádoucí je samozřejmě sdílení nejrůznějších úspěchů a milníků vaší značky. Nezapomínejte ale i na lidskou stránku, například publikování historek ze zákulisí, představení týmu, firemní kultury nebo zajímavostí.

Oblíbenými příspěvky jsou pak nejrůznější tipy, rady, návody a zkrátka inspirace. Zkuste vybírat témata, která mají potenciál vzbudit zájem ostatních a vyvolat pod příspěvkem debatu.

Proč LinkedInu věnovat pozornost?

LinkedIn si zaslouží vaši pozornost hlavně proto, že lidé dnes věří lidem víc než logům a sloganům. Majitelé firem a značek mají na LinkedInu jedinečnou šanci ukázat „lidskou stránku“ svého podnikání a sdílet vlastní zkušenosti, vhledy z praxe a pohled do zákulisí. Právě osobní profil je často nejsilnějším komunikačním kanálem, protože buduje důvěru. Když se značka skrze svého zakladatele nebo lídry stane viditelnou, konzistentní a čitelnou, otevírá si přístup k novým klientům i obchodním partnerům.

LinkedIn už dávno není jen jakýsi online životopis. Stává se pomalu silným marketingovým nástrojem, který propojuje odborníky, podporuje růst značek a pomáhá firmám ukázat lidskou a důvěryhodnou tvář.

LinkedIn není primární prodejním kanálem, ale může pomoci dodat vaší značce i vám samotným kontext a zázemí, ve kterém můžete ukázat vše, co za vaším podnikáním stojí. Na LinkedInu můžete tvořit více než klasický jednostranný prodejní vztah. Tvoříte důvěru, dlouhodobé kontakty a osobitost.

Nejčastější dotazy

Co je to LinkedIn?

LinkedIn je profesní sociální síť zaměřená na pracovní svět, budování kariéry, networking a sdílení odborného obsahu.

Jak na LinkedIn?

Vyplňte si kvalitně profil, buďte aktivní, sdílejte obsah z vašeho oboru a pravidelně se propojujte s lidmi, kteří jsou pro vás relevantní.

Jak používat LinkedIn?

Používejte ho k prezentaci svých zkušeností, sdílení odborných příspěvků, navazování kontaktů a budování osobní nebo firemní značky.

vendy woxo

Autor článku:

Vendula Šuterová

Copywriter

Vendy pro vás ve WOXO píše texty, které zaujmou nejen vaše zákazníky, ale i internetové vyhledávače. Kromě toho hledá a hlídá klíčová slova, optimalizuje obsah a stará se o to, aby byl váš web dobře vidět. Bude to právě Vendy, která vám napíše detailní článek na blog, stručný, ale jasný popisek k produktům nebo newsletter do e-mailů.

Další články...

marketing woxo
Proč sbíráme data?

Tento web používá cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem prohlížeči a vykonávají funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.