Reklama na LinkedIn jako konkurenční výhoda?

Urszula Fukalová

Reklama na LinkedIn jako konkurenční výhoda?

Když se řekne “reklama na sociální síti”, tak drtivou většinu napadne Facebook, bude následovat Instagram, ale málokdo si vzpomene na celosvětovou profesní síť LinkedIn. Právě na tu se dnes zaměříme a ukážeme vám, že její význam z hlediska firemní propagace jedině poroste. Chcete-li tedy získat konkurenční výhodu, právě teď je ta správná chvíle, kdy začít na LinkedIn inzerovat.

Nebudeme popisovat, jak reklamu vytvářet krok po kroku. Pokud máte zkušenosti z Facebooku, vytvořit reklamu na LinkedIn zvládnete levou zadní. Spíš se zde zamyslíme nad tím, jaké jsou rozdíly v cílení reklam, a kdy by mohla být reklama na LinkedIn vhodným nástrojem pro oslovení vaší cílové skupiny.

Několik statistik

Co do počtu uživatelů, LinkedIn je na tom srovnatelně s Instagramem. Má u nás už téměř 1 mln uživatelů (Facebook – 4,5 mln uživatelů). Měsíčně na LinkedIn tráví uživatelé desítky minut, zatímco na Facebooku a Instagramu jsou to desítky hodin. Zdá se to jako zanedbatelné číslo, ale nezapomínejme, že je LinkedIn jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Tato statistika se tedy s velkou pravděpodobností velice brzy změní.

Specifika cílení reklamy na LinkedIn

Hlavní výhoda LinkedIn spočívá v jeho zaměření. Zatímco na Facebook se jdeme bavit a hledat informace, na LinkedIn jdeme hledat práci, zaměstnance, vzdělávat se, dozvídat se aktuality z branže. Lze předpokládat, že na rozdíl od ostatních sítí, na LinkedIn uvede své zaměstnání téměř každý. Cílení dle profesí nebo i konkrétních firem se tam stává daleko efektivnějším než třeba na Facebooku. Pokud nechcete, aby se reklama zobrazovala například vaší konkurenci, je možné ji z okruhu zacílení vyloučit.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že reklama na LinkedIn je vhodná především pro firmy se zaměřením B2B (business-to-business), nebo pro firmy, které nabízí produkty nebo služby konkrétním profesím. Jste-li například firma zabývající se organizací firemních akcí, LinkedIn je určitě vhodným místem pro vaši inzerci.

Doporučení

Pro začátek zkuste váš firemní profil na LinkedInu využívat aktivněji a systematičtěji. Zveřejňujte zde články z firemního blogu, volné pozice, zajímavosti z oboru atd. Nečekejte ale mraky “lajků” jako u jiných sítí. Míra interakce je zde totiž obecně podstatně nižší. Následně přejděte k placené inzerci, kdy můžete propagovat jednotlivé příspěvky, nebo vytvořit samostatnou kampaň v newsfeedu nebo v prostoru mimo newsfeed.

S ohledem na rapidní vývoj LinkedIn očekáváme, že novinek a vylepšení bude jedině přibývat. Brzy proto očekávejte další článek s touto tématikou.

Další články...