fbpx

Co čeká Facebook v roce 2022

Natálie Kocichová

Co čeká Facebook v roce 2022?

Co čeká Facebook v roce 2022? Facebook se snaží držet krok s ostatními platformami a zavádí hned několik novinek, o kterých byste určitě měli vědět. Patří mezi ně například vývoj nových avatarů a profesionální účty pro tvůrce. Zajímá vás více? Čtěte dále a zůstaňte v obraze.

Konec profilových videí

Počínaje 7. únorem Facebook ruší profilová videa, která zavedl v roce 2015. 7 sekundové klipy, které se opakovaly ve smyčce, se ukázaly jako nepříliš uživatelsky využívané, a proto se Facebook rozhodl vrátit ke statickým fotografiím. 

Nová funkce v Creator Studiu

Aplikace umožní zvýraznit 20 sekundovou část nahraného videa pro ještě větší zaujetí uživatelů. Jak na to? Creator určitou část automaticky vyznačí a vy s ní poté můžete pohybovat a vybrat to, co vám nejvíce vyhovuje. Po výběru vám Creator Studio umožní náhled zveřejnit v příběhu

Profesionální profily pro tvůrce

Facebook tvůrcům nově umožní na jednom místě získávat statistiky dosahů příspěvků a také údaje o publiku, jeho růstu a umožní snadnější přístup k funkcím pro monetizaci. Toto bylo doposud možné jen u Facebookových stránek.

Novinka je zajímavá především pro autory, kteří používají pouze běžný účet. Nyní budou mít možnost kdykoli se přepnout na účet profesionální a zase zpět.

Facebook vás bude informovat o podrobných statistikách výkonu a také nabídne tipy, jak vytvářet výkonný obsah na základě zjištěných údajů o zapojení uživatelů.

Vylepšení avatarů a rozšíření jejich působnosti

Avataři, kteří vás dokáží napodobit, jsou na Facebooku dostupní od roku 2019. Nově se však tato platforma zaměřila na tvorbu 3D avatarů, kteří nabízí ještě více možností a budou autentičtější. Budete je moci využít nejen jako samolepky v reakcích u příspěvků a ve zprávách na Facebooku, ale taky ve Stories a ve zprávách na Instagramu. Aktualizovaní avataři nabízí nové tvary obličeje, barvy pleti a asistenční pomůcky pro lidi s postižením (naslouchátka v různých barvách, invalidní vozíky,..).

Nové nástroje pro živá vysílání

Od spuštění funkce Facebook Live lidé po celém světě uskutečnili přes 10 miliard živých vysílání. Nově se spouští nový design této služby, který by měl usnadnit přístup k přehledům.

Zavádí se také nové funkce, které tvůrcům usnadňují komunikaci s fanoušky (např.: Doporučené odkazy – do živého vysílání půjde nově přidávat odkazy třetích stran)

Zvýšení zapojených počtu lidí – Facebook rozšiřuje počet lidí, se kterými budete moct živě vysílat. Tvůrci tak budou moci brzy vysílat živě až se třemi dalšími hosty.

Mohlo by vás zajímat:

Zaujali vás tyto novinky? Nezapomeňte nás sledovat na našich sociálních sítích, ať vám nic neuteče.

Autor: Natálie Kocichová

Content manager

Natálie se ve WOXO stará o zajímavé projekty, jako je ten váš. Má pod sebou správu sociálních sítí, a tak to bude právě Natálie, se kterou budete řešit všechny důležité informace k úspěšnému chodu naší spolupráce. Bude vás kontaktovat také ohledně plánování focení, termínů událostí a dalších informací, které na sociálních sítích nesmí chybět.

Další články...