fbpx

Jste připravení na vánoční sezónu?

Natálie Kocichová

Jste připraveni na vánoční sezónu?

Vánoce klepou na dveře, a tak je potřeba se na ně připravit! Možná ještě zdaleka nemáte vánočního ducha, ale pro mnoho maloobchodníků je plánování vánočních kampaní již v plném proudu. A to z dobrého důvodu – v České Republice se během vánočních svátků v minulém roce na internetu za dárky utratilo cca přes 77 miliard korun, což z něj činí klíčový čas pro dosažení vyšších příjmů. Nezůstávejte nečiní, protože vaši potenciální zákazníci začínají hledat možnosti vánočních nákupů právě TEĎ!

Marketing v tomto období je skvělou příležitostí, jak využít emocionality, kterou svátky mezi spotřebiteli vyvolávají. Zapomínat byste v tomto období určitě neměli na získávání nových zákazníků, nebo posílení vztahů s těmi stávajícími. Plánování dopředu umožňuje firmám maximalizovat zisky z prodeje v tomto důležitém období. Jak ale nejlépe naplánovat velkolepou vánoční marketingovou kampaň? Pojďme společně rozlousknout tento oříšek!

1) Podívejte se na výsledky z loňských vánočních kampaní

Zkontrolujte výkonnost loňských vánočních kampaní. Pokud něco nevyšlo v loňském roce, opakovat to, je jen plýtvání časem. Pokud vám však něco pomohlo pro zvýšení prodeje, měli byste stejný vzorec vyzkoušet zopakovat. Kromě prodejních čísel se musíte podívat také na čísla opuštění košíku, uplatnění slevových kupónů, kdy byly konverze nejvyšší, procento nových akvizic a další. Kladení a zodpovídání takových typů otázek pomůže při tvorbě letošní strategie.

2) Vyhodnoťte trendy v chování vaší cílové skupiny

Důvodem, proč se vánoční kampaně od sebe vždy liší, jsou každoroční nové trendy na trhu. Dalším úkolem je tedy pochopit nákupní chování zákazníků. Projděte si demografické údaje a údaje o chování vašich zákazníků, které máte k dispozici. Objevily se nějaké nové trendy v chování? Pochopení těchto změn je klíčem k vytvoření vynikající kampaně. 


A ještě jedna věc.

Určete si časy a zařízení, na kterých vaše cílová skupiny nejvíce funguje a chodí přes ně na vaše webové stránky. Pokud je váš zákazník nejaktivnější na mobilních zařízeních, ujistěte se, že vaše webové stránky jsou responzivní. Zákazníci jsou během svátků v časové tísni, proto je důležité jim nákup co nejvíce usnadnit.

3) Definujte si jasné cíle

Začněte stanovením prodejního cíle, kterého chcete v této vánoční sezóně dosáhnout.

Za tímto účelem se můžete vrátit k informacím o prodeji za předchozí vánoční sezónu a s ohledem na minulý vývoj si stanovit cíl pro letošní rok s přihlédnutím na ekonomické faktory (inflace, ceny energií,..) a konkurenci.

Další články...