Není to tak dávno, co se na Facebooku objevila funkce Lokality. Jak Lokality můžete využít a jaká je jejich přidaná hodnota se dozvíte v dnešním článku.

Hlavní výhodou je, že díky nim můžete spojit a spravovat vaše lokality (pobočky) z jedné centrální brandové stránky.

Uveďme si to na příkladě: Vlastníte síť prodejen značky XXX po celé české republice a nemáte prostředky na to, aby každá lokalita měla svou stránku. Nyní díky Facebook lokalitám můžete vytvořit jednu Main page a přidat lokality prodejen. Pro každou lokalitu se tak vytvoří vlastní FB stránka s vlastní URL(např.: fb.com/xxx_praha), na kterou se bude sdílet obsah z Main page (hlavní stránky), ale také můžete přidat navíc příspěvky jen pro konkrétní lokalitu. Vše lze snadno nastavit.  Jak? Čtěte dále!

Co vám Facebook Lokality přinesou?

  • Zákazníci vaší firmu najdou rychleji
  • Můžete nabídnout centralizovaný i lokalizovaný obsah
  • Spravování všech lokalit na jednom místě
  • Sdružovat oznámení polohy
  • Možnost využití reklamy “Návšteva obchodu”

Poz.: Pokud máte jednu zaběhlou stánku pobočky a vytvoříte lokalitu, vytvoří se nová stránka v místě podnikání s 0 To se mi líbí a z původní stránky se stane Main page, která neumožňuje zobrazit provozní dobu a adresu.

Jak vytvořit Facebook Lokality?

Doufáme, že o business manageru už všichni víte a používáte jej na denní bázi. Ukážeme vám, jak na Lokality právě skrze BM.

1) Přejděte do menu a to konkrétně Položky > Místa podnikání (Business location)

2) Zde musíte souhlasit s odebráním adresy z vaší stránky

3) Nyní se můžete pustit do asistované tvorby kliknutím na tlačítko Get started, čímž vytvoříte tzv. Main page (Hlavní stránku), která je brandovou (hlavní) stránkou nadřazenou nad stránky vašich lokalit. Z této Main page budete všechny stánky také spravovat.

4) Můžete začít s vytvářením jednotlivých lokalit. U každé z nich můžete uvést otevírací dobu, kontaktní údaje, recenze či cestu k nejbližšímu obchodu.

Přidat lokality můžete třemi způsoby a to:.

    • Přidat lokality ručně
    • Nahrát adresy ve formátu CSV
    • Migrovat stávající stránky

Zveřejňování obsahu v rámci struktury

Ve výchozím nastavení se veškeré vámi přidané příspěvky na Main page automaticky sdílí na lokální stránky až do doby, kdy na lokální stránku nahrajete originální obsah. Veškeré publikování však lze nastavit a to velmi jednoduše:

V sekci Místní podniky klikněte na Settings (Nastavení) >Locations (Lokality).

  • Vždy zobrazovat příspěvky hlavní stránky na všech stránkách lokalit
  • Zobrazovat příspěvky hlavní stránky na stránkách lokalit jen tehdy, když stránky lokalit nemají žádné vlastní příspěvky (Výchozí možnost)
  • Nikdy nezobrazovat příspěvky z hlavní stránky

Tip.:  Pro jednotlivé lokality si můžete přizpůsobit předvolby kliknutím na ikonku tužky v posledním sloupci.

Reklama “ Návštěvy obchodu”

Díky lokalitám také můžete využít reklamního účelu Návštěvy obchodu.  Pokud máte jednu pobočku nejspíše vám vystačí reklamní účel Dosah. Pokud však disponujete vetším portfóliem prodejen, restaurací či jiných zařízení, návštěvy obchodu budou pro vás to pravé ořechové.

Tento účel vám umožní inzerovat více lokalit najednou. Můžete tak oslovit vámi zvolené cílové publikum v nejbližším okolí a nasměrovat je do vašich podniků. Na ruku vám půjdou zejména dynamické karty, které zobrazí mapu (naleznete v rotujícím formátu) a také tlačítka s výzvou “Zobrazit trasu” či “Zavolat”.

V případě, že potřebujete další informace, neváhejte se na nás obrátit.