Jak vytvořit reklamu na YouTube?

Ačkoliv se to může zdát jako úkol pro ostříleného online marketéra, tak vytvořit jednoduchou videokampaň je poměrně jednoduchá záležitost. Pokud již navíc inzerujete prostřednictvím Google Adwords, tak je vaše první YouTube kampaň otázkou několika kliknutí. V tomto článku naleznete stručný návod jak na to.

  1. Propojení účtu Google Adwords s vašim YouTube kanálem

Můžete účty propojit jak přes YouTube, tak přes Google Adwords. Je-li vám milejší YouTube, klikněte vpravo nahoře na ikonku vašeho kanálu a vyberte možnost Můj kanál. Na úvodní stránce vašeho kanálu zvolte možnost Studio pro autory vpravo dole pod úvodní fotkou. Následně zvolte v levém menu položku Kanál a Rozšířené. Scrollujte a uprostřed stránky uvidíte možnost propojení s účtem Adwords. Kliknete na Přidat účet Adwords a zadáte vaše Adwords zákaznické číslo, které uvidíte po přihlášení pod názvem účtu.

V Adwords je postup o něco jednodušší. Vpravo nahoře kliknete na ikonku klíče a zvolíte možnost Připojené účty. V prvním sloupci vlevo dole zvolíte YouTube a vyhledáte váš kanál dle názvu, případně zadáte rovnou celou url adresu.

  1. Základní nastavení kampaně

Ujistěte se, že se ve svém účtu nacházíte na kartě Kampaně a přidejte novou kampaň. Zobrazí se vám nabídka veškerých možností inzerce na Googlu. Zvolte možnost Video a vyberte cíl kampaně. 

  1. Specifikace cílové skupiny

Adwords umožňuje zacílit na vysoce relevantní uživatele dle jejich zájmů, věku, pohlaví, klíčových slov, která vyhledávají nebo třeba obsahu webů, které si prohlížejí. Zde je důležité se opravdu zamyslet, kdo je vaše cílová skupina a podle toho kampaň nastavit. Pokud s reklamou nemáte příliš zkušenosti a váš rozpočet je omezený, doporučujeme cílovou skupinu co nejvíce zúžit.

  1. Volba umístění

Aby toho nebylo málo, můžete i určit, kde a jak se mají videa zobrazovat. In-stream videa se zobrazují před, v průběhu nebo po prohlížení ostatních videí a divák je může po 5ti vteřinách přeskočit.

Není to ale tak dávno, kdy do hry vstoupil nový formát videa tzv. Mikrospot, který je maximálně 6 vteřin dlouhý a nelze jej přeskočit. To pro firmy a marketéry znamená, že musí v extrémně krátkém čase a co nejkreativněji sdělit divákovi přesně to, co potřebují. Úkol vskutku nelehký!

Další možností je zvolit možnost Video discovery, což jsou videa zobrazující se spolu s výsledky vyhledávání případně na domovské stránce YouTube.

  1. Volba vhodného videa

Až budete vybírat vhodnou kreativu pro vaši kampaň, myslete především na to, že video nesmí být příliš dlouhé a zaujmout musí v prvních vteřinách. Mělo by být pro uživatele relevantní a název videa by měl být dostatečně poutavý, ale zároveň by neměl působit příliš komerčně. 

Nebojte se experimentovat a zahrňte YouTube k vaší firemní propagaci. Pokud narazíte na nejasnosti, ozvěte se nám nebo si s námi rovnou dohodněte schůzku :).