Dnes tu máme první z řady článků zaměřených na konkrétní zemi a specifika nebo zajímavosti týkající se lokální marketingové komunikace.

Začínáme netradičně a to Jižní Koreou. Jihokorejci milují Českou republiku a tak se jich do Česka žene každoročně nemalé množství. V roce 2005 se v Koree strhlo doslova české šílenství, když jejich hlavní televize odvysílala seriál Milenci z Prahy :). Asi tolik k zajímavostem a teď se podíváme na praktičtější věci týkající se zviditelnění vašich služeb nebo zboží v Jižní Koree.

Používáte jako drtivá většina z nás kampaně v Google Adwords? Není nic logičtějšího, než u zahraniční expanze sáhnout právě po tomto kanálu. Vše nastavíte několika kliky a máte-li šikovného rodilého mluvčího, vše zvládnete “jak nic”. V tomto případě vás ale musíme zklamat. V Jižní Koree si totiž s Googlem ani neškrtnete. Téměř 80% všech vyhledávání totiž patří vyhledávači Naver.

Naver je jednou z nejrychleji rostoucích jihokorejských společností a tak není divu, že podobně jako Google vyvinul vlastní reklamní platformu. Ta se svým způsobem podobá Google Adwords, ale zdaleka nenabízí takové množství funkcí a při nastavování kampaní se slušně “naťukáte”. Manuální teror nastává ve chvíli, kdy zjístíte, že u klíčových slov existuje pouze přesná shoda a každé klíčové slovo musí mít svou vlastní reklamu. Hodně štěstí!

Další omezení představuje byrokracie. Musíte mít totiž minimálně pobočku společnosti v Koree. Kromě toho vždy musíte za reklamu platit předem a v neposlední řadě Naver nemá anglické rozhraní. Musíte se tedy na 100% spolehnout na vašeho překladatele nebo rodilého jihokorejského reklamního specialistu.

Také celková uživatelská zkušenost s vyhledávačem je poněkud jiná než u Googlu. Na první stránce se totiž málokdy zobrazí výsledky přirozeného vyhledávání.

Ve zkratce, pokud pro vás Jižní Korea představuje zásadní trh, ani tyto překážky by vás od inzerce na Naveru neměly odradit. Přeci jen trh s ekonomicky silnými 50ti miliony obyvatel není k zahození :).