Když se řekne “reklama na sociální síti”, tak drtivou většinu napadne Facebook, bude následovat Instagram, ale málokdo si vzpomene na celosvětovou profesní síť LinkedIn. Právě na tu se dnes zaměříme a ukážeme vám, že její význam z hlediska firemní propagace jedině poroste. Chcete-li tedy získat konkurenční výhodu, právě teď je ta správná chvíle, kdy začít na LinkedIn inzerovat.

Nebudeme popisovat, jak reklamu vytvářet krok po kroku. Pokud máte zkušenosti z Facebooku, vytvořit reklamu na LinkedIn zvládnete levou zadní. Spíš se zde zamyslíme nad tím, jaké jsou rozdíly v cílení reklam, a kdy by mohla být reklama na LinkedIn vhodným nástrojem pro oslovení vaší cílové skupiny.

Co do počtu uživatelů, LinkedIn je na tom srovnatelně s Instagramem – má u nás už téměř 1 mln uživatelů (Facebook – 4,5 mln uživatelů). Měsíčně na LinkedIn tráví uživatelé desítky minut, zatímco na Facebooku a Instagramu jsou to desítky hodin. Zdá se to jako zanedbatelné číslo, ale nezapomínejme, že je LinkedIn jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí, takže se tato statistika s velkou pravděpodobností velice brzy změní.

Hlavní výhodou LinkedIn spočívá v jeho zaměření. Zatímco na Facebook se jdeme bavit a hledat informace, na LinkedIn jdeme hledat práci, zaměstnance, vzdělávat se, dozvídat se aktuality z branže. Lze předpokládat, že na rozdíl od ostatních sítí, na LinkedIn uvede své zaměstnání téměř každý. Cílení dle profesí nebo i konkrétních firem se tam stává daleko efektivnějším než třeba na Facebooku. Pokud nechcete, aby se reklama zobrazovala například vaší konkurenci, je možné ji z okruhu zacílení vyloučit.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že reklama na LinkedIn je vhodná především pro firmy se zaměřením B2B (business-to-business), nebo pro firmy, které nabízí produkty nebo služby konkrétním profesím. Jste-li například firma zabývající se organizací firemních akcí, LinkedIn je určitě vhodným místem pro vaši inzerci.

Pro začátek zkuste váš firemní profil na LinkedInu využívat aktivněji a systematičtěji. Zveřejňujte zde články z firemního blogu, volné pozice, zajímavosti z oboru atd. Nečekejte ale mraky “lajků” jako u jiných sítí. Míra interakce je zde totiž obecně podstatně nižší. Následně přejděte k placené inzerci, kdy můžete propagovat jednotlivé příspěvky nebo vytvořit samostatnou kampaň v newsfeedu nebo v prostoru mimo newsfeed.

S ohledem na rapidní vývoj LinkedIn očekáváme, že novinek a vylepšení bude jedině přibývat. Brzy proto očekávejte další článek s touto tématikou.